Belangrijk: hou er rekening mee dat de checkout procedure van groot belang is, aangezien we de data automatisch vergelijken met de gegevens van de check-in,  en  daarom raden we u aan om zeer strikt de volgende stappen te volgen.

  • De bestuurder verbindt zich er toe om de wagen op volgende wijze terug te brengen bij de eigenaar: 
    • in dezelfde staat als aan het begin van de autodeel periode, zowel qua functie als veiligheid van het voertuig.
    • proper en zonder schade anders dan mogelijke schade vastgesteld voor de start van het autodelen
    • met een brandstofpeil gelijkwaardig aan het peil bij begin van de autodeel periode
  • Hij/zij overhandigt aan de eigenaar ook:
    • het origineel registratiecertificaat
    • het formulier voor een schade rapport 
    • 2 veiligheidsvestjes en veiligheidsdriehoek 

De huurder geeft ook aan de datum en tijdstip van de checkout te respecteren.


Om de checkout procedure te starten moet u de CarAmigo mobile app downloaden, beschikbaar voor Android en iOS. U kunt dezelfde methode gebruiken om in te loggen als op de webiste.


Wanneer u inlogt op de app zult u verschillende menu's terugvinden; mijn wagens, mijn boekingen etc. Klik op Mijn boekingen



De boeking die gesloten moet worden kan bovenaan teruggevonden worden. 



De eerste sectie vraagt of de wagen in dezelfde staat is afgeleverd als deze was bij aanvang, antwoord zeer accuraat aub. 



Indien u met Ja antwoordt kunt u verder gaan naar het volgende vraag, waar u kunt aangeven of de wagen op de dag en het tijdstip zoals aangegeven in het contract teruggebracht werd. 



Indien de huurder te laat was geeft u aan wat de concrete datum en tijdstip van de aflevering is. Het is belangrijk dit aan te geven aangezien dit de huurder automatisch beboet op basis van onze Algemene Voorwaarden. 


indien u vergat het concrete tijdstip in te vullen zal ons systeem de huurder niet beboeten en kan CarAmigo u niet verder compenseren voor het oponthoud aangezien de boete van de waarborg gehouden moet worden. 



Geef in de volgende sectie de hoeveelheid kilometers aan dat tijdens het autodelen gereden werd. Wees accuraat aangezien het systeem extra kilometers uit de waarborg zal betalen. Indien de hoeveelheid kilometers hoger ligt dan afgesproken volgens het contract zal de waarborg van de huurder gedebiteerd worden. 



In de volgende sectie geeft u aan wat de staat van het voertuig is bij aflevering. Hou er rekening mee dat eens u het contract via de app sluit de gegevens opgeslaan worden en niet meer veranderd kunnen worden. Het is dus uiterst belangrijk om de correcte gegevens in te voeren in de app. 



Indien de staat van het voertuig niet dezelffde blijkt te zijn als bij de check-in, antwoord dan "neen", maak foto's van de wagen waarop de problemen bij afsluiten van het contract duidelijk zichtbaar zijn en laat een commentaar achter bij elke foto. Indien de schade onder "kleine problemen" valt kunt u proberen een minnelijke schikking te bekomen (de huurder kan de eigenaar direct betalen voor het kuisen van de wagen, herstel van een lekke band etc., meer info hieronder).




We begrijpen natuurlijk dat onze leden niet noodzakelijk de prijs voor autoschade perfect kunnen inschatten, maar vragen om, wanneer de kost  kleiner is dan de waarborg, toch te proberen tot een minnelijke schikking te komen  zodat de Huurder de Eigenaar direct kan compenseren. 


Indien de kost om de schade te repareren meer bedraagt dan de waarborg moet u de Huurder vragen naar het schade rapport om zo op correcte wijze de schade te melden bij de verzekeraar.  


Teken vervolgens het elektronisch contract. Indien hier enige problemen voorvallen kunt u de website of de GSM van de huurder gebruiken.


Indien de Eigenaar en Huurder niet overeen komen omtrent compensatie voor "Kleinere problemen", voeg dan foto's toe van de schade bij het afsluiten van het contract. Enkel zo kan CarAmigo het beveiligd betalingsinstituut vragen om een deel van, of de volledige waarborg over te schrijven naar de Eigenaar. De standaard kosten zijn:


In het geval van Kleinere problemen:

  • te laat terurgebracht (>15 minuten): 10€ per extra uur
  • verschil in brandstofpeil > ¼ dan het niveau bij ophaling: kost van brandstof +20
  • sleutels verloren: 100€
  • zeer veel interieur: 30€
  • zeer veel exterieur: 30€
  • kleine krassen op het koetswerk: 200€
  • vlekken: 200€


Grotere problemen: in het geval van Grotere problemen waarbij de interventie van een garage nodig is moeten Eigenaar en Huurder samen de desbetreffende sectie van de autodeel app invullen, alsook meteen AXA te contacteren op het nummer:  +32 78 35 61 68


om de schade te rapporteren en onmiddelijk enkele garanties te verkrijgen zoals omschreven in artikel 5.2 van de Algemene Voorwaarden. U moet ook het schade rapport en alle andere documenten die mogelijks van belang zijn in relatie to het ongeval emailen naar claimscc@axa.be, waarbij u Sharonomybe@caramigo.co in CC zet.




Na het teken van het contract neemt u de sleutels terug in ontvangst en bent u beiden klaar.