Veelgestelde vragen
Welcome
Login
Home
Solutions
How can we help you today?
Enter your search term here...
Search
New support ticket
Check ticket status
+32 2 588 69 93
Solution home
Veelgestelde Vragen
Deeleconomie [collaboratieve economie]
6
Wat is autodelen tussen particulieren?
Waarom behandelt de media zo frequent de deeleconomie (specifiek het autodelen) of de collaboratieve economie?
5 redenen om uw wagen te delen
Wat is het verschil tussen CarAmigo en andere diensten voor autodelen?
Wat is het verschil tussen CarAmigo en andere verhuurmaatschappijen?
See all 6 articles
Opzoekingen en reservaties
5
Kan ik zoeken op adres?
De eigenaar antwoordt niet op mijn aanvraag tot reservatie. Wat doe ik?
Hoeveel kilometer kan ik met de wagen afleggen?
Ik wil de datum of het uur van mijn reservatie veranderen. Hoe doe ik dit?
Kan mijn partner, familielid of kennis de wagen besturen die ik wens te reserveren?
Inschrijvingen en ontvankelijkheidscriteria
18
Wat zijn de voorwaarden om een wagen te lenen die ik vond op CarAmigo?
Hoe wordt ik lid van CarAmigo?
Moet ik abonnementsgeld betalen?
Aanmaken van een ledenprofiel [privaat persoon]
Aanmaken van een ledenprofiel [professioneel/bedrijf]
See all 18 articles
Goedkeuring van profielen
6
Hoe wordt de prijs berekend die ik moet vragen voor een autodeling?
Hoe moet ik de prijs van mijn wagen bepalen?
Wanneer wordt mijn CarAmigo ledenprofiel actief?
Mijn profiel is nog steeds niet gevalideerd. Waarom?
Ledenprofiel - meest voorkomende validatieproblemen
See all 6 articles
Betalingen
10
Is er een bestuurderswaarborg voor CarAmigo?
Hoe ontvang ik mijn geld [eigenaar]?
Hoelang wordt mijn 750€ waarborg geblokkeerd? En waarom?
Welke betalingswijzen worden aanvaard door het platform?
Ik poog een betaling uit te voeren maar dit lukt niet. Wat doe ik?
See all 10 articles
Instructies voor, tijdens en na de autodeling; contactgegevens
15
Instructies voor de eigenaar
Instructies voor de bestuurder
Het aangeven van de staat en inhoud van het voertuig bij ophaling (check-in procedure) via de CarAmigo mobile apps (Android en iOS)
Het aangeven van de staat en inhoud van het voertuig bij aflevering (checkout procedure) via de CarAmigo mobile apps (Android en iOS)
Hoe gebeurt de uitwisseling van de sleutels?
See all 15 articles
CarAmigo en fiscaliteit [Belasting op inkomsten via CarAmigo]
9
Te respecteren criteria
Toepasbare personen
Welk bedrag opnemen in uw fiscale aangifte ?
Waar aangeven ?
Welk bedrag aangeven ?
See all 9 articles
Verzekering
8
Geldt de aangeboden verzekering voor de CarAmigoleden ook in andere landen, of enkel in België?
Waarom is het nodig om de huidige verzekeraar van mijn wagen te vermelden? Er wordt toch een omnium aangeboden?
Wat gebeurt met mijn originele verzekering? Is deze nog geldig?
Wat gebeurt er als mijn wagen reeds verzekerd is door een omniumverzekering en/of wegbijstand, anders dan deze van AXA of Touring?
Moet ik mijn verzekeraar inlichten dat ik mijn auto te delen zet op CarAmigo?
See all 8 articles
Wegbijstand
4
Geldt de pechbijstand voor leden van CarAmigo ook in het buitenland?
Wat gebeurt er als de gedeelde wagen in panne valt?
Kosten van reserveonderdelen en arbeidsuren in geval van pech
Bijstandsgaranties verleend tijdens de Autodelen-periode
Algemene Voorwaarden [Download]
9
Algemene Gebruiksvoorwaarden van CarAmigo
Algemene verzekeringsvoorwaarden - burgerlijke aansprakelijkheid
Algemene Verzekeringsvoorwaarden - Rechtsbijstand
Algemene Verzekeringsvoorwaarden - Alle risico's
Algemene Wegbijstandsvoorwaarden - Touring
See all 9 articles
Tips
1
Hoe kan ik een sticker ontvangen?